reklama

Rakúsko je lyžiarskym rajom

Len pár hodín pohodlnej cesty diaľnicou z Bratislavy a človek sa môže kochať nádherou rakúskych Álp. Do cieľa neďaleko Salzburgu som prichádzal skoro ráno a vychutnával som si pohľad na majestátne končiare v celej svojej kráse. Akurát začalo svitať a po nočnej jazde sa predo mnou otváral malebný kraj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Schlossalmbahn
Schlossalmbahn 

Schlossalmbahn

Ocitol som sa v nadmorskej výške cca 700 metrov nad morom. Rakúske diaľnice a cesty prvej triedy sú v zimnom období neustále dobre udržiavané a pluhované. Snehové reťaze v kufri auta a lopatka na odhadzovanie snehu mi boli našťastie nepotrebné. Moje auto ma nesklamalo a doviezlo ma až do cieľa jazdy.

Prvé tankovanie pohonných hmôt som uskutočnil na čerpacej stanici, kde cena nafty bola len 1.32 eur, čo ma príjemne prekvapilo. Obsluha a celková atmosféra bola neporovnateľná s tou slovenskou. Nikto sa neponáhľal, ľudia vysedávali pri káve, usmievali sa, čítali noviny... Na cestách vodiči striktne dodržujú rýchlosť, aj keď je v obci 50-tka alebo na niektorých úsekoch 30-tka. Nikto sa nepredbieha, každý je spokojný a žije si svoj život. V Rakúsku som sa cítil skutočne dobre a na konci môjho pobytu sa mi odtiaľ veru domov vôbec nechcelo odchádzať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekomu pripadá nemčina ako nie príliš ľúbozvučný jazyk, ale mne sa veľmi páči. A dokonca rakúsky prízvuk mi znie v ušiach až doteraz.. V rakúskych Alpách oddychuje počas zimy čoraz viac turistov z okolitých krajín. Veľa lyžiarov tu vyhľadáva nekonečný pokoj a relax. Aj práve preto počuť na ulici rôzne iné jazyky ako češtinu, angličtinu, taliančinu, ruštinu alebo švédštinu.

Slovenských turistov som bohužiaľ moc nezahliadol ani nestretol. Avšak všadeprítomných nemeckých dôchodcov bolo cítiť na každom kroku. Nemecko je vzdialené len pár minút jazdy a okolité hotely a parkoviská boli v januári preplnené samými nemeckými autami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som sa vybral do údolia Gastein v okrese mestečka Sankt Johann im Pongau. Vyviezol som sa lanovkou Schlossalm do výšky 2050 m a naskytol sa mi jeden z najkrajších výhľadov aké som kedy videl. Lyžiari, ktorí sem pricestujú, si skutočne prídu na svoje. Široké kvalitné zjazdovky ponúkajú skvelú lyžovačku nielen pre profesionálov, ale i začiatočníkov.

Dovolím si podotknúť, že v okolí sú i ďalšie lyžiarske destinácie ako napr. známy Kitzbühel, Kaprun, Schladming atď...

Ponúkam Vám nasledujúcu fotogalériu z miest, ktoré ma chytili za srdce:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Branislav Bajus

Branislav Bajus

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príležitostný cestovateľ, ktorý hľadá skutočný život obyčajných ľudí. Albert Camus: "Každá minúta života má v sebe vlastnú hodnotu zázraku." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu